زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 1:54 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :





اولین انجمن تخصصی خروس لاری اصیل Lari Club
saidfalahi آفلاین




ارسال‌ها : 160
عضویت: 2 /5 /1390
شناسه یاهو: saidfalahi
تشکرها : 69
تشکر شده : 166

پاسخ : 2 RE سوال؟
با سلام ؛ مرغ رو براش دست کش کنید اگر خوب بتونی این کار رو کنید با دستهای خود مرغ را برای خروس بخوابانید و ... برای دست کش ی مرغ حتما از کسی که اینکار رو درست بلده کمک بگیرید و از نزدیک یکبار که هم شده طرز صحیح دست کشی مرغ برای خروس را ببینید .

بعضی از خروس ها هم به دست کشی نمیان و مرغ رو خودشون میگیرن بعضی خروس های لاری عظیم الجثه و البته آدم زن هم که شما با دست کشی مرغ باید آماده حرکت خروس لاری به سمت خودتون و... باشید پس همیشه هم دست کشی جواب نمیده.

خروس لاری سالم و سرحال ومست که غالبا با همین حالت گردش و رقص خود مستی ش رو نشون میده باید در محل نسبتا بزرگی از لانه ها یا گنجه های معمولی برای حداقل 1 ساعت پیش مرغ باشه درصورت مساعد بودن کف پای خروس لاری و نسبت درست هیکل و جثه مرغ وخروستان باید جفت گیری انجام بشه و حداقل 3 تخم مرغ باید بعد 2 روز بعد آن نطفه دار شند در صورت ،نطفه دار نبودن دلایل زیر ممکن باعث نطفه دار نشد باشه!

1-درشت بودن خروس یا مرغ یا یکی نسبت به دیگری که عمل لقاح به درستی انجام نشده!

2-درصورت بالا بودن سن مرغ یا خروس لاری  از 4 سال حتما به تقویت بسیار بالا یی احتیاج دارند تا تخم ها نطفه دار شوند.

3-خروس های کهنه خود را به مرغهای 2 تا 3 سال بزنید و خروسهای جوان و 1 تا 1.5 ساله را به مرغهای کهنه 3 تا 4 ساله بزنید ؛حاصل جوجه های عالی میشه در صورت خوبی نسل پدر و مادر ....

از گرمی ها من فقط  بادام   توصیه می کنم و...  تو فصل پاییز و شروع جوجه کشی می توانید روزی تا 10 تا بادام هم بدهید و هیچ مشکلی پیش نمیاد ولی چون باعث سفتی و جمع شدن خروس لاری میشه 7 تا خیلی مناسب اون هم بعد دان عصر که می دهید.
4-در صورت داشتن ریشه جینسینگ اصل در حد یک نخود از ریشه ی جینسینگ قرمز هم میتونه برای خروس لاری های سرد مناسب باشه (غالبا خروس های لاری افغان ،احتیاج به اینگونه محرکها دارند!)
و...
5-بعضی از دوستان از مولتی ویتامین های خاص هم استفاده میکنند که من اون روبه خودتون و تجربه کردن از سوی خودتان محول میکنم ولی ویتامین ایی برای مرغ و هم خروس لاری و همین طور ویتالیت و ب کمپلکس و کاهو برای مرغ لاری در زمان جوجه کشی و کلسیم 1 عدد 3 روز 1 بار برای هردو اون ها مفید خواهد بود و.... اگر می توانید موز هم  برای خروس لاری های یک خودتون بدید می تونه مناسب باشه چون حاوی ویتامین آ و پتاسیم و.. پیاز هم حتما بدهید خیلی کار سازه و از کم اشتهایی جلو گیری می کنه و..................

در مورد خرما ،خرما خیلی عالی ولی  به اندازه و به جا الان که فصل گرماست ،بیشتر از یکی ندید باعث گرفتن آبله میشه و در فصل پاییز و شروع فصل سرد تا 2 عدد مناسب و بیشتر از اون ندید .

در مورد پسته ، من به خروس هام پسته نمی دم  هزار تا دلیل داره و تجربه هم کردم برای خروس لاری جواب نمیده!

در مورد سنجد ، برای اون خروس لاری تون که وزنش رو نمی یاد 3 روزی 1 عدد سنجد می تونه مفید باشه!


امضای کاربر : [size=4]الزکات العلم نشرهُ/ زکات علم نشر آن است. مولی علی ( ع)[/size]
شنبه 11 شهریور 1391 - 15:22
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 3 کاربر از saidfalahi به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: reza_egbali / sorkhi / mamad /
پرش به انجمن :


تماس با ما | مست كردن خروس لاری!به www.iranianaseel.rozfa.ir مراجعه فرمایید - پاسخ 2 | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS