زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 4:21 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :





اولین انجمن تخصصی خروس لاری اصیل Lari Club
تعداد بازدید 9365
نویسنده پیام
amirali آفلاین



ارسال‌ها : 15
عضویت: 6 /7 /1391
محل زندگی: کرمانشاه
تشکرها : 8
تشکر شده : 2
فضله قهوه ای وچسبناک وبد بو (کوکسیدیوز)http://www.iranianaseel.rozfa.ir

پنجشنبه 11 دی 1348 - 03:30
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
mohamadi آفلاین




ارسال‌ها : 15
عضویت: 27 /7 /1391
محل زندگی: kermanshah
تشکرها : 29
تشکر شده : 6

پاسخ : 1 RE مدفوع قهوه ای وچسبناک وبد بو
سلام داداش همین مشکل برای حیوونای من پیش اومد اینم گفتهای اقا سعید هست!!!! بوی تعفن مربوط به کیفیت پایین خوراک مصرفی حیوان هست هرگاه دان پارس مصرفی شما مانده به خصوص خیس کرده باشه این علائم تو فضله پیدا میشه پس از دان پارس خیس کرده به صورت تازه به تازه و حتما از جایی خرید کنید که دان پارسش در هنگام نزدیک کردن به بینی خودتان بوی ترشی یا کپک و تند نده بلکه بوی تازه و خوب بده اگر این طور بود حیوانها با اشتیاق می خورند و صد در صد حیوانها رو میاند و بدندار میشن.
البته برای جوجه ها از سویای خیس کرده و همین طور سیب زمینی آب پز هم بدهید تا از این جور غذاها هم استفاده کنند تا دچار یکنواختی و اسهال ناشی از رسوب املاح و نمکهای موجود در دان پارس در روده ها شون نشن برای بهتر شدن روده حیوانها حتما سیب زمینی پخته بدید . البته اگر به صورت شل فضله دارند حتما از پودر هایی که در دامپزشکی موجود و روش به فارسی نوشته برای اسهال و عفونت روده برای 5 روز استفاده کنید ، دیگر نه از اسهال خبری نه بوی بد فضله ....

شنبه 13 آبان 1391 - 12:07
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
mohamadi آفلاین




ارسال‌ها : 15
عضویت: 27 /7 /1391
محل زندگی: kermanshah
تشکرها : 29
تشکر شده : 6

پاسخ : 2 RE
دان پارس خوب از چه موادی تشکیل میشود؟

شنبه 13 آبان 1391 - 13:40
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
saidfalahi آفلاین




ارسال‌ها : 160
عضویت: 2 /5 /1390
شناسه یاهو: saidfalahi
تشکرها : 69
تشکر شده : 166

پاسخ : 3 RE فضله قهوه ای وچسبناک وبد بو
نقل قول از amirali
سلام
خروسم مدفوعش بدجور ابکی وچسبناکه
حتی بعضی وقتها رگه هیی مث خون توشه که برای دفع کردنش اذیت میشه
البته اشتهاش خوبه وظاهرا مشکلی نداره
میشه علت و راه درمانشو بفرمایید؟


اگر خون توش کوکسیدیوز داره و باید از پودر های مخصوص کوکسیدیوزی برای 15 تا 20 روز به صورت محلول در آب استفاده کنید تا خون و این مسائل حل شه.

تشخیص
علایم کلی بالینی شامل مدفوع خون آلود، تلفات بالا ،بی حالی، کرختی وسستی در گله، لاغری مفرط، کاهش قابل توجه مصرف دان و اسهال می باشد. معمولاً تاج و ریش رنگ پریده شده و با توجه به سوابق و تاریخچه و محل ضایعات روده ای می تواند عامل یا عوامل ایجاد بیماری را به خوبی شناسایی کرد. معمولاً جهت مشاهده میکروسکوپی اواوسیست باید مقدار کمی از لایه مخاطی ناحیه آسیب دیده را با محلول سالین (Saline) رقیق کرده و بر روی لام قرار می دهند و در زیر میکروسکوپ اواوسیست ها به راحتی قابل تشخیص هستند. معمولاً ضایعات را بایستی بطور مشخص در چهار ناحیه روده شامل دوازده، روده میانی تا زائده کیسه زرده، قسمت انتهایی روده تا محل اتصال روده کور و روده های کور مورد بررسی و مشاهده دقیق قرار داد.

عواملی که به نحوی سیستم ایمنی طیور را تقویت می نمایند، نیز باعث کاهش بروز کوکسیدیوز در گله می شوند که از آن جمله می توان از مقادیر بالای ویتامین E  و ویتامین C  نام برد. از طرف دیگر ویتامین های A, K نیز در مواردی عوارض ناشی از کوکسیدیوز را در گله کاهش می دهند. ويتامين رتينول نقش عمده اي در محافظت اندامهاي لنفوئيدي و همچنين بافتهاي اپتليال دارد و موجب افزايش ايمني هورموني و سلولي در طيور مي گردد. و يتامين A با فراهم كردن محيطي سالم به محافظت از غشاهاي موكوسي و منافذ طبيعي در برابر تهاجم پاتوژنها كمك مي كند. ويتامين A باعث تمايز و توسعه لنفوسيتهاي نوع B مي شود. افزايش غلظت ويتامين A در جيره باعث تغيير در تظاهر گيرنده هاي اسيد رتيونيك موجود در لنفوسيتهاي طيور مي گردد. با افزايش سطح ويتامين A ميزان عوامل سركوب كننده ايمني( هيدروكورتيزون ها) كاهش مي يابد. علاوه بر اين كمبود ويتامين A موجب كراتينه شدن سلولهاي بازال( پايه اي) غده بورس و اختلال در عملكرد لنفوسيت هاي T مي شود. بنابراين كمبود ويتامين A از طريق كاهش توليد سلولهاي لنفوسيت نوع  B وT و اختلال در فاگوسيتوز و كاهش مقاومت به عفونتها منجر به عملکرد پايين سيستم ايمني مي شود. در جيره هاي با كمبود ويتامين A افزايش احتمال شيوع و گسترش بيماريهاي مرتبط با ويروس نيوكاسل گزارش شده است.

تاریخچه بیماری
از زمانی که پرورش متراکم وصنعتی طیور مورد توجه قرار گرفته است شاهد وقوع وخسارت های ناشی از کوکسیدیوز در گله های طیور هستیم. اعداد وارقام حاصل از این خسارت در سراسر جان رقمی نزدیک به 900 میلیون تا یک میلیارد  دلار میباشد.
ظاهرا این بیماری به دلیل نحوه پرورش طیور به صورت متراکم بستگی دارد به طوری که وقتی تعداد زیادی پرنده جوان وحساس در محیطی قرار بگیرند که برای رشد وتکثیر کوکسیدیا مساعد باشد نرخ این بیماری افزایش میابد.


درمان با دارو

از دهه 1950 تاکنون انواع مختلف داروهاي ضد كوكسيديوز در جهان توليد شده است. كه بعضي از آنها مانند آمپروليوم و نيكاربازين Nicarbazine با وجود قديمي بودن ، هنوز هم مورد استفاده قرار مي گيرد. با اين همه بيشتر اين داروها به علت سمي بودن يا از دست دادن كارايي به علت مقاوم شدن انگل، در بعضي از كشورها مجوز مصرف ندارند.

در دهه 1970 آنتي بيوتيكهاي جديدي كشف شدند كه به آنها يونوفوره Ionophores   گفته مي شود كه جايگزين داروهاي پيشين شدند. يونوفوره ها به علت اينكه اجازه مي دهند تا مقدار كمي از كوكسيدياها در روده رشد كنند و در نتيجه ايمني در بدن مرغ ايجاد شود ، منحصر به فرد هستند. با اين همه اخيرا كوكسيدياها در مقابل اين داروهاي جديد نيز مقاوم شده اند
..........................................................................................................................................................
این عکس واقعی رو هم برای عجیب بودنش گذاشتم!


امضای کاربر : [size=4]الزکات العلم نشرهُ/ زکات علم نشر آن است. مولی علی ( ع)[/size]
شنبه 13 آبان 1391 - 14:56
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از saidfalahi به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: amirali /



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | فضله قهوه ای وچسبناک وبد بو (کوکسیدیوز)http://www.iranianaseel.rozfa.ir | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS